divendres, 1 de juliol de 2016

Batecs

Ei lectors! Avui us porto la ressenya de Batecs, la segona part de Pulsacions, de Javier Ruescas i Francesc Miralles.




Títol: Batecs

Autors: Javier Ruescas i Francesc Miralles

Pàgines: 224

Idioma: Català

Idioma original: Castellà

Títol original: Latidos

Editorial: Cruïlla











Gènere: Realista

Protagonista: Remo

Temps: Actualita

Edat per la que el recomano: A partir de 10/11 anys










Què pot passar entre dos desconeguts que estan separats per milers de quilòmetres? Què poden saber l’un de l’altre per les fotos que pengen i els textos que escriuen? I per què cada cop que reben un missatge els batecs del cor se’ls acceleren?













No vulgueu veure la meva cara quan vaig veure que Javier Ruescas i Francesc Miralles havien escrit una segona part de Pulsacions. O, encara millor, la meva cara quan vaig rebre un mail de l'editorial Cruïlla on me l'oferien. I la veritat és que el llibre no m'ha decebut gens ni mica.

"Les històries tenen el seu ritme, com la música. Si t'acceleres o vas massa lent, es perd l'efecte i serveix de ban poc que el que vulguis explicar sigui espectacular."

Carol

Començo per informar-vos que la trama i els personatges no són els mateixos que els del llibre anterior. Per tant, no depenen un de l'altre i podeu llegir Batecs sense haver llegir Pulsacions i Pulsacions sense haver de llegir Batecs. Tot i això, jo us recomano que els llegiu els dos, i que ho feu en l'ordre que correspon.

"No tinc ni idea de qui són ni on van, però envejo moltíssim que tinguin tan clar el seu camí."

Carol

La història d'aquesta segona part m'ha agradat moltíssim perquè, tot i ser una trama senzilla, està desenvolupada de manera molt àgil.

Un element que crec que li dóna un toc divertit al llibre és el fet que estiguin en continents totalment diferents i per cada personatge sigui una hora diferent. Com que el llibre parla de missatgeria instantània, els personatges se solen veure afectats per l'horari. No ho sé, sempre m'ha agradat molt aquest tema.

Carol_13:08: Remo, el meu present és el teu futur.
Remo_21:09: Doncs llavors estic tranquil.
Carol_13:09: Per què?
Remo_21:09: Perquè això significa que demà seguiràs aquí. 

Remo i Carol

El fet d'estar tot el llibre escrit en missatges text és, òbviament, el que el fa especial. No em cansaré mai de dir que és molt bona idea i un estil molt original, que en alguns moments es necessita. Un llibre sense descripcions, eliminant així tots aquells trossos que es poden fer pesats, però que, tot i així, s'entén perfectament i és molt difícil perdre el fil.

"A vegades paga la pena patir una tempesta de dolor si a canvi pots experimentar una quarta part de l'amor que descriuen els llibres i les pel·lícules."

Carol

Els personatges principals m'han encantat. Els dos són diferents però tot i així connecten de seguida. També m'agraden les diferents perspectives que tenen de l'amor. 
La que més m'ha agradat ha sigut la Carol, ja que és una noia forta i valenta, sense intencions de rendir-se i amb una personalitat molt peculiar i divertida.

"Nosaltres l'única cosa que fem és escollir en qui ens volem fixar. Fins i tot els moments més terribles amaguen un bri d'esperança."

Carol

L'edició m'agrada bastant.
La portada no està gens malament, tot i que prefereixo la de Pulsacions.
Per dins està imprès en color (si, EN COLOR) i hi ha fotografies i molts detallets que m'han encantat.


És una lectura ràpida i fresca, perfecta per devorar un dia d'estiu i que us recomano moltíssim, junt amb Pulsacions.






4/5




2 comentaris:

  1. Hola Tecla!
    Vaig llegir Pulsacions i sencerament em va agrdar molt, i com he llegit bones ressenyes de Batecs ja esta apuntat a la llista de pendents, jeje.
    Petons

    ResponElimina
  2. Hola Tecla!
    Soc la Joana, una lectora que li costa desengatxar-se dels llibres i que fa un temps que segueix el teu blog. I m'encanta! =)
    L'altre dia vaig llegir-me Bategs i coincideixo molt amb la teva opinió!
    Fins hi tot se'm va fer un pel curt... ^.^

    Espero que segueixis fent ressenyes i entrades tant interessants com aquesta.

    Petons

    Joana

    ResponElimina