diumenge, 1 de maig de 2016

La Selección

Ei lectors! Avui un porto, per fi, una ressenya! Sé que porto moltíssim temps sense penjar-ne cap, però espero tornar-me a posar en marxa:)







Títol: La selección

Autora: Kiera Cass

Pàgines: 236

Idioma: Castellà

Idioma original: Anglès

Títol original: The selection

Saga: 1/3

Editorial: Roca




Més informació:

Gènere: Distòpia i romàntic

Protagonista: America Singer

Temps: Futur

Edat per la que el recomano: A partir de 12 anys


Sobre la saga:

Aquesta saga té una història bastant curiosa:

És una trilogia, formada per: La Selección, La Élite i La Elegida. 

Però aquí no acaba la cosa, sinó que hi ha, després d'aquests tres llibres, dues seqüeles: La Heredera i The crown (que no està traduït encara). Aquests llibres tracten del mateix però no formen part directament de la saga; Expliquen una altra selecció des del punt de vista de la princesa que ha de prendre la decisió (amb el títol de La Heredera, ja us podeu imaginar qui és la protagonista :P)

I ja està? Doncs no, resulta que Kiera Cass ha escrit dues novel·les curtes, també seguint la línia de la història de la selecció: El Príncipe y el guardián i La Reina y la Favorita.

Un fet que m'ha semblat bastant extrany, és que els títols dels llibres deixen en evidència tota la història (tot i que ja sigui bastant previsible).







Per trenta-cinc noies, La Selecció és una oportunitat que només es presenta un cop a la vida. L'oportunitat d'escapar de la vida que els ha tocat per néixer en una determinada família. L'oportunitat que les traslladin a un món de vestits preciosos i joies que no tenen preu. L'oportunitat de viure en un palau i de competir pel cor del guapíssim príncep Maxon.

No obstant això, per a l'America Singer, ser seleccionada és un malson perquè significa allunyar-se del seu amor secret, Aspen ,pertany a una casta inferior a la seva; i també abandonar la seva llar per lluitar per una corona que no desitja i viure en un palau que està sota la constant amenaça d'atacs violents per part dels rebels.

És llavors quan America coneix al príncep Maxon . A poc a poc, es comença a qüestionar els plans que ella havia fet per a la seva vida i s'adona que la vida amb la qual sempre va somiar pot no poder comparar-se amb el futur que mai es va atrevir tan sols a imaginar.








M'ha encantat!

M'havien parlat moltíssim sobre aquesta saga, i tothom la pintava molt bé, així que vaig decidir comprar-me la primera part, i estic encantadíssima d'haver-ho fet.

En un principi, la història no m'acabava de cridar l'atenció, no pensava que un llibre amb la temàtica de princeses i palaus em pogués arribar a agradar tal i com ho ha fet.

La trama està molt ben desenvolupada en el llibre, i malgrat que al principi pugui semblar avorrit i fins i tot una mica "cursi", la història que realment hi ha dins del llibre aconsegueix atrapar el lector des de la primera pàgina, i no deixar-lo anar fins al final.



Un element molt important a la trama és, sense dubte, el triangle amorós entre:
L'America Singer (protagonista)
El Maxon (princep)
I l'Aspen (amor secret de l'America, que pertany a una casta inferior a la seva).

Un triangle amorós que no para de donar sorpreses que fan dubtar cada vegada més a la protagonista, i, òbviament, al lector.

Us reconec que sóc, sense cap dubte... TEAM MAXON! Des de la primera pàgina que no suporto a l'Aspen, em sembla un personatge egoista i la parella que fa amb l'America no m'agrada gens.

Els personatges m'han encantat, cada un té la seva personalitat i pensen i reaccionen diferent, crec que això li dona molt de joc a la història.
El llibre està escrit des del punt de vista de l'America Singer, això ens ajuda a conèixer-la millor, tot i que la noia no ens deixa de sorprendre amb les decisions que pren i amb la seva manera de reaccionar davant les situacions.

La narració és bastant senzilla i fàcil d'entendre. Tots els elements del llibre estan molt ben descrits, i això fa que sigui molt més fàcil imaginar-los. I sí, no us negaré que sóc una més que ha quedat amb la boca oberta amb les descripcions dels vestits que portaven les noies al palau.



En resum... Aquest llibre m'ha encantat, la trama em sembla molt ben trobada i bastant original i m'ha semblat una lectura molt entretinguda i addictiva. M'ha deixat amb moltíssimes ganes de continuar amb la saga.















5/5

L'heu llegit? Què us ha semblat? En teniu ganes? Comenteu!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada